Balans

Mitt allra främsta mål med den här bloggen är att inspirera. Därför kommer jag att uppdatera när jag har någonting inspirerande att berätta om. Något som får er att känna suget och tryggheten i att bara slänga ihop en självkomponerad maträtt vid spisen eller att ge er ut och lufsa i motionsspåren.

Hälsa och välmående betyder väldigt mycket i mitt liv, och jag låter det ta plats. Ofta är det svårt att balansera ens liv. Hur mycket tid skola, träning och att bara vara ska få. Om man ska göra det som känns kul för stunden eller göra något som man måste göra. Eller vad som egentligen är sunt. Att äta den där chokladkakan man är jättesugen på eller hoppa över för att man bestämt sig att man inte får. Balans tycker jag är synnerligen intressant och något jag lägger tid att reflektera över.

Det har varit en påfrestande vecka med en hel del att stå i och nästa vecka kommer som det ser ut nu att bli ungefär arbetsam. Utöver allt så har jag nog dragit på mig en förkylning.

Men kvällarna är ljusa, regnskurarna doftar sommar och jag har för mycket bra i mitt liv för att låta stressen ta över. Det handlar om att kunna stoppa i tid, stanna upp och reflektera. Försöka få distans på saker och ting. Jag lever som jag lär, det kan jag lova, men självklart är jag långt ifrån perfekt. Alla har vi svagheter vi i vissa fall måste jobba med. I mitt liv handlar det om att finna den där harmoniska drömbalansen. Det kommer bli svårt, men de som känner mig vet att jag inte är den som ger upp. På gott och ont.

I fortsättningen uppdaterar jag min älskade blogg så fort jag har någonting inspirerande att berätta om. Det behöver inte vara särskilt långa inlägg, jag gillar bilder! Jag hoppas att Du följer med.

Ibland behöver man en paus och skriva av sig lite.

Kommentarer
Postat av: Zandra B

Jag följer mer än gärna! :) Ibland har man upp- och nedgångar..det gäller som du säger - att stanna upp och reflektera.

Ha det gott! Kram

2011-04-02 @ 21:18:07
URL: http://zandrasblogg.wordpress.com
Postat av: petra

men är det verkligen så illa att äta den där chokladkakan? balans är inget som man finner i att hindra sig själv. och varför hindra sig själv, vad finns det att uppnå?

2011-04-03 @ 12:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0