Egen tisdagsträning

Idag hade jag en rolig och energifylld tisdagsträning med mig själv då den "vanliga" fysträningen på tisdagar var inställd. Fokuset idag la jag på kondition. Jag började med en runda på cirka 6 km i ganska lugn takt. Ni må tro det var skönt att komma ut och springa igen efter en veckas uppehåll och förkylning. Jag tycker att joggingrunderna är som allra bäst när man inte sprungit dem på ett tag, variation är viktigt mina vänner! Annars tröttnar man lätt på sin träning.

Efter springturen så tog jag med hopprepet ut på gatan och hoppade mina 1000 hopp. Det låter kanske mycket men jag lovar att alla skulle klara det! Hoppa hundra hopp åt gången i egen takt och gör det tio gånger - klart! Sen kan man gott skryta med: "Jag hoppade minsann 1000 hopp idag."

Väl inne i huset igen så avslutade jag med en ordentlig stretch-programm och töjde ut hela kroppen. Det är väldigt olika hur man ser på stretching bland de insatta träningsexperterna men jag personligen tror på att sträcka ut musklerna igen och bli rörlig, det är givande i det verkliga livet. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0