Fullkornsbullar

Det är nog tredje eller fjärde gången som jag har bakat dessa super goda bullar som vi bland annat avnjöt igår kväll till soppan. Jag gjorde dock lite annorlunda i går och hade både ägg och banan i - väldigt gott! Receptet kommer ursprungligen från Molly som skriver en jättebra blogg som jag följt ett bra tag nu, kolla in den vet jag!


Min version av fullkornsbullar

2 dl grahamsmjöl
1 dl dinkelmjöl fullkorn
1 msk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
3 krm salt
0,5 dl rågkross
1 dl blandade frön (melonkärnor, linfrön, solrosfrön)
2 ägg
1 dl cremé fraiche
1 mosad banan

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Börja med att blanda ihop de torra ingredienserna. Mosa sedan bananen och häll i resten av det som du vill ha i bullarna. Forma till cirka åtta bullar beroende på hur stora de ska bli. Sätt in i ugnen i cirka 10 minuter.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Ta bort bananen och de blir SUPERGODA! he he ;)

2011-04-21 @ 10:55:04
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Julia

kan man ta kesella istället för creme fraiche? :)

2011-04-21 @ 13:40:13
Postat av: Anna

Man kan absolut ta kesella i stället för cremé fraiche !

2011-04-22 @ 09:49:53
URL: http://annashealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0