Lugn promenad & filmjölkbröd

Dagens träning har bestått av en lagom lugn promenad på cirka 40 minuter. Med iPoden och förra årets sommarpratare i öronen så är det en skön tid för sig själv. I morgon är det en vecka jag tränade ordentlig sist och jag hatar verkligen att bli sjuk. Men det är ju trots allt inte hela världen.

Fick ett önskemål om att publicera receptet på filmjöksbrödet jag visat här tidigare.


Du behöver:

3 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
1/2 dl rågkross
1/2 dl linfrön
1/2 dl solrosfrön
1/2 psylliumfrön
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 1/2 dl filmjölk
2 msk sirap
3 torkade aprikoser
1/2 dl russin

Gör så här:

Sätt på ugnen på 175°. Börja med att blanda de torra ingredienserna. Häll i sirap och filmjölk och den torkade frukten. Blanda allt med en trägaffel. Häll ned i en smörad brödform alt. bakpappersklädd brödform. Ställ formen i ugnens nedre del i ungefär en timme.

Mitt mumsiga filmjölksbröd

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Mmmmmm... Filmjölksbröd.... ^^

2011-04-03 @ 17:30:34
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0