Att ta det lugnt

Idag känns inte som en helt vanlig lördag. Jag vet inte riktigt vad det är, men speciellt känns det. Det kan ha och göra med att jag känner mig ovanligt lugn... eller så är det för att jag började min lördag på ett sätt som jag inte brukar. I vanliga fall blir det ofta någon form av träning, kanske en löprunda eller en sväng till gymmet, men idag så känner jag mig inte alls särskilt sugen på att träna. När man dessutom vaknar upp och känner av lite halsont så får i alla fall jag ta mig en funderare, vad är egentligen bäst för mig idag? Är det kanske en vilodag, passa på att ladda upp batterierna och försöka ta det så lugnt som möjligt i stället för att springa runt som en duracellkanin och boka av allting som står min "min-göra-lista"? Faktum är att jag kanske redan från början visste att dagen skulle bli såhär, för redan igår när jag kladdade lite på en blank pappersbit vad jag ville ha gjort den här lördagen så skrev jag överst: "Ta hand om mig själv." Det är verkligen ett framsteg för mig och något jag på riktigt vill jobba med detta året, att lyssna inåt och känna efter vad jag egentligen känner för.

Idag blir det alltså vila, förmodligen hänger jag med mamma och storasyster ut på en liten promenad så jag får lite frisk luft i lungorna, det tror jag alla behöver minst 30 minuter om dagen. I eftermiddag bär det av mot Kävlinge, där jag ska sova och umgås med en hel hög härliga tjejer, det kommer bli superkul men fram tills dess ska jag ta det så lugnt som möjligt. Nu avslutar jag detta inlägg med en fråga som ni väldigt gärna får svara på.



Brukar ni tillåta er själva att ta det lugnt?



Bild från segelsemester i Danmark, tagen i somras. Väl bortrest tycker jag det är lättast att slappna av.

Kommentarer
Postat av: Luffaren

Hej Anna.



Lycka till Med hälsobloggandet..



Snart e det vår o sommar..



LJ

2011-01-08 @ 16:16:54
Postat av: Rebecca

Jag har lite problem med det där att ta det lugnt - jag tycker det är så tråkigt ;) Blir så rastlös, även om det inte direkt finns något jag borde göra. Enda gången jag verkligen gillar att ta det lugnt är på tidigt på morgonen på tåget när jag ska till skolan.

Sv: Laxpajen blev toppen så har du möjlighet så prova!

2011-01-08 @ 16:46:41
URL: http://matochlivet.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Absoluut! Särskilt nu på lovet ;)

2011-01-08 @ 16:51:49
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0