Att träna för mycket

Detta inlägget började jag skriva på för första gången i går. Det jag tänker skriva om är mycket viktigt och jag känner att jag verkligen vill få det rätt.
Jag är säker på att det går att träna för mycket. Igår, onsdag, fick jag en kommentar från en vän som verkligen fastnade. Jag hade berättat att jag skulle iväg och träna på Friskis & Svettis igen och då frågade personen något med; Är du inte där hela tiden? Personen menade absolut ingenting illa, utan undrade bara uppriktigt men det fick mig ändå att börja fundera. Hur mycket är FÖR mycket?

Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att vill man träna mycket så ska det vara för att det är roligt! Dessutom så får man absolut INTE glömma att äta. För mig är det viktigt att låta kroppen få en vilodag två-tre gånger i veckan. Då tränar jag i form av cykelturer fram och tillbaka till bussen/skolan och går ibland en promenad. Det är vila för mig. Jag kommer faktiskt inte ihåg den senaste dagen jag inte lämnade huset, så som det kunde bli ibland förr. Nu ser jag till att komma ut i alla fall 30 minuter varje dag. 30 minuter för att få frisk luft och vädra både kroppen och huvudet. Inte vet jag om det är hälsosamt eller inte men jag trivs med det. Faktum är att jag tror det funkar för mig, jag har inte varit sjuk på mycket länge. Mitt mål är dock att lyssna ännu mer på min kropp! Vissa dagar är det kanske det allra bästa att faktiskt ligga kvar i sängen så länge som möjligt och vissa dagar inte ens lämna huset. Få tid till att bara vara och känna efter hur man mår. Träning och hälsa är något som intresserar mig väldigt mycket. Lita på mig när jag säger att jag lagt mycket tid på att tänka på saker som rör det här.
Nu längtar jag till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Bra skrivit systra min!

Jag längtar till sommaren att ja nästan döööör! <3

2011-01-20 @ 17:50:30
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0