Harpasione

Jag är precis hemkommen från en lite mer än en timmes lång promenad i detta otroligt vackra vinterväder. När jag ibland bestämmer mig för att gå ut ensam tar jag med mig min iPod, fulladdad med sommarprat från P1 som sändes i somras. Oftast har jag ingen aning om vem personen är när jag läser namnet på displayen, utan jag bara sätter igång och lyssnar. Idag var det dags för sommarprat med Tina Jansson, som var den person som blev framröstad av lyssnarna på P1 hemsida. Jag måste säga att det var fantastiskt, vilken människa Tina är! Helt tagen och gående på moln i den värmande solen flöt min promenad på utan att jag tänkte på klockan. Jag ville aldrig att pratet skulle ta slut utan bara fyllas mer och mer med den här människans otoliga synvinkel på livet. Tina har ALS, en sjukdom som med tiden gör dig helt förlamad. Den är ovanlig men finns ändå lite här och var i Sverige. Via iTunes kan man ladda ner podcasts från sommarpratet i P1 och jag tycker verkligen att ALLA borde lyssna på den här fantastiska kvinnan. Så har ni inte hört henne än, ladda ner och lyssna. Jag tänker i alla fall från och med nu följa hennes resa på bloggen hon driver: http://harpasione.blogg.se/

Vilken fantastisk start på dagen!

Kommentarer
Postat av: CJ

Jag lyssnade på henne i somras och hennes prat är helt fantastiskt!

2011-01-02 @ 12:42:13
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0