Smått & Gott med Grillad Kyckling

God kväll!

Väl ute på cykelvägen joggandes så bestämde jag mig för att kolla in Friskis & Svettis lokaler här i byn. Jag har ganska länge funderat på att bli medlem där då jag verkligen skulle vilja gå på deras pass samt ha ett gym att besöka när jag känner för det. Tidigare har jag ju haft handbollen som A och O i min träningsvardag men nu oå senare tid har jag tappat stinget lite. Jag är inte alls lika sugen på att spela och det är jättetråkigt, verkligen, men varför ska jag hålla på med något som inte gör mig glad? Träning ska vara roligt (de flesta gånger i alla fall)!
Kvällen till ära fick jag och syrran i uppdrag att göra kvällsmat. Det blev grillad kyckling, rostade potatisklyftor, grönsaksstavar och dipp. Underbart gott och väldigt enkelt, allt du behöver är:


Smått & Gott med Grillad Kyckling
Grillad kyckling
Potatisklyftor (går att köpa frysta men är absolut godast om man klyftar själv)
Morot
Paprika
Tomat
Vindruvor
Ananas
Ruccola
Dipp:
Crème fraiche
Sweet Chili Sauce

Gör så här:
Dela upp kycklingen i mindre bitar och lägg i en ugnsfast form. Gör detsamma med potatisen och ringla lite olivolja samt rosmarin och salt på. In i ugnen på ungefär 200° i cirka 20-25 min. Dela grönsakerna och frukten i mindre bitar och lägg upp på tallrikar. Blanda crème fraiche och sweet chili sauce i en skål, smaka av.
Kvällsmåltid 3 januari 2011

Kommentarer
Postat av: CJ

Ser gott ut! ;)

2011-01-03 @ 20:33:10
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0