My greatest challenge

Skrev nästan precis färdigt det första utkastet på min engelskläxa till fredag. Det handlar om "My greatest challenge", min största utmaning i livet. Man får själv välja om den redan har hänt eller om den kommer att hända. Jag antar att jag skrev lite i förebyggande syfte, för det är så man måste jobba med min utmaning. När vi fick uppgiften så tänkte jag ganska omgående på det jag faktiskt kom att skriva om men det var inte självklart. Jag funderade på hur andra skulle uppfatta mig för att jag skrev om detta, men sen så vet jag ju att väldigt många unga i högstadiet och likaså i gymnasiet har samma problem.

Mitt livs största utmaning tror jag kommer att kretsa kring att hitta balansen mellan vad som jag känner att jag måste göra och vad jag känner att jag vill göra. Att inte låta jobb eller skola ta överhand, utan att fokusera och lägga tid på allt annat viktigt i mitt liv. Även om den utbildningen jag vill in på efter gymnasiet har höga intagningspoäng så måste jag ställa mig frågan: Är det värt att slita ut mig för? Svaret på den frågan vet jag är nej och det är vad jag förmodligen i hela mitt liv alltid måste tänka och jobba med.
Vilken tror du är ditt livs största utmaning? Kanske har den redan hänt, kanske kommer den att hända.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Att orka hålla ut i 5 månader till hehe.... Sen är det slut! :D

2011-01-12 @ 22:41:53
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0