Säg omelett!

Proppmätt efter min omelett som jag precis avslutat. Eller, omelett och omelett... snarare muskotnöt-kryddade-omelettingrediens-hög. Gott var det i alla fall! Snart ska jag byta om och sticka iväg till Friskis & Svettis igen för ett yoga-pass. Förväntningarna är höga.

Muskotnöt omelett med svamp & salami
2 ägg
2 champinjoner
4 små skivor salami
3 små nypotatisar (redan kokta)
riven ost
en skvätt mjölk
salt
svartpeppar
muskotnöt
skivade grönsaker och lite ruccola
Gör så här:
Börja med att skiva de ingredienser du ska ha i omeletten, d.v.s. champinjonerna och potatisarna och fräs de sedan i pannan med lite smör. Det är gott när de redan är lite brynta innan du häller i dem i själva omeletten. När de fått lagom med färg, lägg dem på en tallrik. Blanda äggen, osten, mjölken med kryddorna. Häll i äggblandningen i stekpannan och strö ut svampen, salamin och potatisarna på. Samtidigt som du väntar på att omeletten ska bli lite fastare så kan du förslagsvis skära lite av grönsakerna. När omeletten är klar i kanterna så vänder du den dubbelvikt. Ja, det är otroligt svårt att få den att hålla ihop när man har så pass mycket saker i. Mina överfulla omeletter faller gärna ihop, se bara på den jag gjorde idag, men ack så gott det blev ändå!
När omeletten är färdig så lägger du bara upp den på en tallrik med grönsakerna och toppar med lite ruccola. Färdigt!
Muskotnöt omelett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0