Simning

Idag ställde jag klockan relativt tidigt för att vara lov, 8.00 minsann! Det var idag äntligen dags för att simma. Jag älskar att simma, särskilt när jag får göra det i min egen takt och njuta av att motionera utan att känna sig svettig. Att sätta sig på cykeln på morgonen, som jag gör varje vanlig skoldag, känns ofta lite motigt men i sånt här underbart ljust väder som vi har idag så känns det som om man klarar allt (nästan allt i alla fall)!
Just precis nu sitter jag vid köksbordet och äter min "andra frukost", eller snarare ett mellanmål. Mellanmålen är viktiga för mig, jag ser till att äta minst 5-6 gånger per dag! Mellanmålen som ska ätas mellan målen ser till att blodsockret inte sjunker allt för lågt mellan måltiderna och de gör dig piggare! Särskilt efter träning är det extremt viktigt att äta för att inte bryta ner kroppen utan i stället bygga muskler. Mellanmålen behöver inte vara stora, det är egentligen bättre att äta något litet, som tillexempel en liten skål fil och en frukt, men så här efter träning så behöver vi mer. Då gillar att äta en större tallrik fil med lite skuren frukt i, kanske lite flingor och sedan en macka till det! Det behöver inte vara svårt, men ack så viktigt!
Dagen flyter på med att jag äntligen ska ge en vän hennes födelsedagspresent! Vi var några stycken som gav henne en middag och ett biobesök i present då hon fyllde år i oktober och vi har haft lite svårt med att bestämma ett datum då alla kan, men det heter ju bättre sent än aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0