Spaghetti med Köttfärssås

I och med min fortsatta vila från träning så hade jag tid till att laga vår kvällsmat idag. Det finns något positivt med allt, och lyckat blev det! Som ni ser på bilden så blev det spaghetti med köttfärssås. För att göra det lite roligare så skivade jag några champinjoner och kryddade såsen med muskotnöt och timjan. När man lägger ner tid på att smaka av och krydda lite mer är alltid lika sorgligt när familjemedlemmarna tar fram ketchupen och häller på. Det hugger lite i hjärtat, haha! Jag tänkte skriva ett litet recept här under men jag unviker att skriva portioner. Det är lite beroende på hur mycket  av ingredienserna du har hemma och hur hungrig du är.



Min spaghetti med köttfärssås



Du behöver:
Spaghetti
Rödlök
Färs (jag körde blandfärs)
Krossade tomater
Champinjoner
Peppar & salt
Muskotnöt krydda
Timjan
Familjens vardagssallad:
Isbergssallad
Ruccola
Paprika
Gurka
Tomat
Vindruvor
Gör så här:
Börja med att hacka löken och bryn sedan upp den. Tillsätt färsen och bryn den så att ingen färs längre är blodig/röd. Tillsätt krossade tomater och champinjonerna som du skivat. Låt koka samman och smaka av med salt och peppar, samt muskotnöt och timjan.
Sätt på en stor kastrull vatten. Lägg i spaghettin när vattnet börjat koka.
Skär salladen, tänd några ljus och servera!

Kommentarer
Postat av: maggi

Wow vad gott det ser ut!

2011-02-01 @ 08:15:07
URL: http://scentedgrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0