F&S Rygg

Då har man testat Friskis & Svettis rygg också. Passet var faktiskt roligare och jobbigare än förväntat. Jag antar att jag bara trott att vi skulle göra en massa olika sorters rygglyft, och det gjorde vi knappt alls. Det var många övningar som liknade de jag tidigare testat på core. I helhet så var det en helt okej träning. Jag, personligen, önskar nog lite mer uthållighet och passet passar de som inte är så vana vid att träna samt lite äldre människor. Men ett helt okej "mellandags pass" är rygg absolut!

Update: Måste ju bara nämna en av de övningarna vi gjorde som jag tyckte var väldigt rolig. Det var mitt i passet som vi gjorde en rörelse där man låtsas att man dammsuger. Så klockrent! Det är dock väldigt viktigt att inte bara dra med ryggen när man städar. Vår instruktör tipsade om att det är viktigt med viktfördelning. Som till exempel när man dammsuger, fördela vikten växelvis på båda fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0