Idyllisk start

Vaknar utvilad klockan 7.00 på en lördagsmorgon. Solen lyser och himmeln är blå utanför fönstret. Ligger kvar i sängen och läser när katten kommer in och mjauar djupt från magen och jag bestämmer mig för att gå upp.

Träffar pappa i köket och jag sätter på en stor kanna med vatten till min överdrivet stora tekopp som jag fick av mamma i födelsedagspresent förra året. Frukost-teet i sin enkelhet är verkligen något att stiga upp ur sängen för. Jag känner efter vad jag vill ha till frukost och visst blir det gröt trots att det är helg. Dock gillar jag att göra det lite extra fint de morgornarna man har tid och hackar omsorgsfullt mina nötter, min banan och äpplehalva. Medan havregrynsgröten puttrar på plattan förbereder jag mitt knäckebröd och bestämmer mig för att idag, idag ska vi minsann ha apelsin också. Jag och storasystern ska ju iväg och träna tillsammans klockan 10.

Min lugna och stillsamma start på helgen bryter plötsligt ut i tumult när min kära storasyster kommer springande ut ifrån sitt rum. Tankarna går direkt över till oro över vad som kan ha hänt. Då ser jag det stora leendet som hon har i ansiktet.

- Jag har fått en match i Florida! utropar hon.

En bättre start än så här på en lördag kan man inte få, inte ens hade jag kunnat föruställa mig denna harmoniska känsla som jag nu har i kroppen när jag skriver detta. Min allra bästa storasyster ska åka till USA nästa år som au pair och håller just nu på att matcha, dvs. söka familjer som är villiga att ta emot henne. Med hjälp av STS så kan familjer som är i behov av au pair-hjälp leta upp sökande över hela världen och den här natten hade en familj i Florida, USA, skickat ett mail till min Cajsa.

Ingenting är bestämt, allt kan verkligen hända, men just nu så måste vi få leva ut lite på känslan som vi har inombords. Florida, med dess medeltemperatur på 24°C i Juli (natten inräknat) skulle passa min syster SÅ bra. Dessutom så har vi redan bestämt att vi verkligen ska försöka komma över till USA och hälsa på henne någon gång under nästa år. Florida, med alla dess hamnar och segelbåt intresse gör pappa lyrisk. Alla i familjen vill till Florida. Men som sagt är ingenting säkert. Vi får se med tiden vad som händer härnäst. Min helg har i alla fall börjat på ett idylliskt sätt, solen lyser utanför fönstret och tvillingssystern sover helt ovetande i rummet precis här intill. Jag längtar till vi får berätta de goda nyheterna för henne när hon kliver ut genom sin dörr. Snart ska jag och bästa storasystern cykla till F&S och träna. Jag är inte annat än lycklig.

Systern Cajsa skriver själv om den här upplevelsen, såklart är det i en au pair-blogg. Kan inte annat än att tipsa om den: My Big Adventure


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Haha, aaaw gumman då! Du är definitivt en av två världens bästa systrar! :D



Nu: Mot gymmet! ;)

2011-03-26 @ 09:13:33
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Tasha

Härligt! Kika gärna in på min humorblogg om du har tid! :) <3

2011-03-26 @ 19:51:08
URL: http://ellohell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0