Kladdig kaka i långpanna

Vilket härligt väder vi har i Skåne idag, precis vad man behöver efter en lång och mulen vecka!

Förberedelserna inför min pappas 50-års fest är i full gång. En av mina hjälpsysslor är såklart att fixa med vad som ska ätas. Igår drog jag igång med den första efterrättstårtan, en av fyra. En otroligt god kladdkaka i långpanna. Det finns egentligen ingenting bättre än kladdkaka, helt ärligt. Jag menar, det är lätt, går snabbt och smakar ljuvligt! Här kommer receptet:

Kladdig kaka i långpanna

Du behöver:
150 g smör
3 ägg
4,5 dl strösocker
2, 25 dl vetemjöl
6 msk kakao
3 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver

Gör så här:
Börja med att smälta smöret på låg värme i en kastrull. Smörj och bröa en långpanna, eller gör det lätt för dig, som jag gjorde och använd bakplåtspapper.

Vispa ägg och socker tills det blir vitt och pösigt och rör ner det smälta smöret.

Blanda de resterande torra produkterna, vetemjöl, kakao, vaniljsocker och bakpulver i en egen bunke. Rör försiktigt ner dessa i ägg-, socker- & smörblandningen. Ner i formen och grädda på 150°C i cirka 35 minuter.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Åååh, jag vill ha!! ;)

2011-03-06 @ 12:02:35
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0