Mysonsdag

Idag är det mysonsdag. Det började med att jag vaknade onödigt tidigt, redan klockan sex och på onsdagar börjar jag inte förrän klockan tio. Alltså kunde jag med gott samvete ligga kvar i sängen en timme till. Jag läste lite och lyssna på musik. Härligt att göra en helt vanlig onsdagsmorgon. När klockan var cirka sju steg jag upp och kokade min havregrynsgröt på spisen. På hade jag tärnade äpplebitar, klippta katrinplommon och hackade hasselnötter. Jättegott och ett hett tips!

Havregrynsgröt med äpple, katrinplommon & hasselnötter

Dagen har flytit på och läxorna är gjorda. För några minuter sedan åt jag och tvillingen onsdagens vanliga kvällsmat, alltså soppa i någon form. Det blev grönsakssoppan på burk som jag tipsat om förut, inte så glammigt jag vet, men gott ändå. Det är ju inte alltid man hinner eller orkar göra sin egen soppa.

Grönsakssoppa, mjölk & ostmacka

Det är ganska mycket i skolan just nu och kommer nog vara de kommande veckorna fram tills påsklovet. Det blir en bra utmaning till mitt idrottsarbete som handlar om stresshantering, och jag får chansen att öva. Det gäller att ta en vecka i taget och se kunskapen som något som jag ska bära med mig till framtiden. Jag kommer att göra mitt allra bästa för att hålla er uppdaterade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0