Idrottsarbetet slutfört

Under våren har jag till och från berättat om mitt idrottsarbete för er. Då vi fått i uppgift att sätta upp ett mål och jobbar mot det i cirka 15 veckor. Nu har dessa veckor gått och tiden har liksom bara flugit förbi! I går, tisdag, lämnade jag in mitt slutgiltiga arbete med analys, veckodagbok och utvärdering.

Mitt mål har varit att dra ner på stressen så mycket som jag kunnat och samtidigt få lite distans till skolan. Jag tycker verkligen att det gått bra och slutresultatet är att jag är stolt över mig själv. Med hjälp av detta skolarbete har jag bland annat börjat planera mina läxor, när de ska göras och när de är gjorda så gör jag inte mer. Det resulterar i att jag fått mycket mer tid till att göra annat, saker jag känner för i stunden. Att jag dessutom trappat ner på handbollen och börjat träna på egen hand hjälper också mycket. Kanske låter det djupt, men jag tror att jag börjat på något slags nytt kapitel i mitt liv när det kommer till skolan. Visst kan det bli för mycket ibland, men jag känner att det går att hantera. Skolan är mitt arbete och tar stor plats i mitt liv men den är verkligen inte allt.

Idrottsarbetet är slutfört liksom många andra arbeten under detta gångna skolår. Kvar är nationellt prov i tyska och en inlämning i historia/svenska. Snart har jag sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0